16 września 2017

A golden fern

I'm continuing my journey to look like a character from a fantasy world. Since it's dangerous to go alone, take this - I made myself a harem pantaloons to help me with this quest.

Kontynuuję moją podróż w celu wyglądania jak postać ze świata fantasy. Jako że it's dangerous to go alone, take this - poczyniłam haremowe pantalony do pomocy mi w tym zadaniu.



These pants, naturally, aren't a fantasy fashion - they had appeared a few fimes in Western fashion as a very short-lived and very scandalous fad (a costume designed by Charles Worth ca. 1870 and a magazine illustration from 1911) and originate from fashions of the Ottoman Empire. This country is not there anymore, but wide-legged pants remained on its former lands as a part of traditional costumes. They have slimmer legs nowadays, but in 19th and at the beginning of 20th centuries absurdly wide pantaloons were still in use: Algerian womanAlbanian womanKurdish man and orientalist painting by Frederick Bridgman, if these are any indicator of truth. Yet pants with such wide legs are widespread among ATS and tribal fusion dancers.

Te spodnie rzecz jasna nie są czymś ze świata fantasy - pojawiały się kilkakrotnie w modzie zachodniej jako bardzo krótkotrwały i bardzo kontrowersyjny trend (strój zaprojektowany przez Charlesa Wortha ok. 1870 roku i ilustracja z czasopisma z 1911 roku), a swój rodowód mają w modzie Imperium Osmańskiego. Państwa tego już nie ma, lecz spodnie z szerokimi nogawkami pozostały na jego dawnych terenach w tradycyjnych strojach ludowych. Mają one obecnie znacznie węższe nogawki - jednak w XIX i na początku XX wieku wciąż zdarzało się widywać absurdalnie szerokie pantalony: kobieta z Algierii, kobieta z Albanii, kurdyjski mężczyzna i orientalistyczny obraz Fredericka Bridgmana, jeśli takowe są jakimkolwiek wyznacznikiem prawdy. Tak szerokie są jednak nadal powszechne w użyciu wśród tancerek ATS i tribal fusion.


This cracks me up >D Pants with nearly 4,5 meters (14 feet) waist circumference, when was the last time you've seen such? I've sewn them from a chiffon saree and now I have lots of respect for people who work mainly with chiffon, what a bitch of a fabric.

Bardzo mnie to bawi >D Spodnie o niemal 4,5 metrowym obwodzie w talii, kiedy ostatnio zdarzyło się wam takie widzieć? Uszyłam je z szyfonowego sari i nabyłam mnóstwo respektu dla ludzi, którzy pracują głównie z szyfonem, co za kurewski materiał.

10 komentarzy:

  1. To żyje [i dobrze]! >D
    Jestem pod wrażeniem objętości spodni kobiety z Algierii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nawet mnie nie zjadło i nie wymagało złożenia ofiary >D
      Moje po założeniu wyglądają podobnie... >D Ale podejrzewam, że ona ma 5 metrów i z grubszej bawełny.

      Usuń
  2. Czerń, złoto i metry... po burżujsku widzę xD
    Jeżeli powiesz, że takie cudne sari dorwałaś w lumpie zwątpię w moje umiejętności lump-szperacza!

    Jestem szalenie ciekawa jak to zestawisz...
    Bo ja już sobie wyobraziłam duuużo golda, turban i kamizelkę... Ra-dżinn. Radża Ra-dżinn.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RA-z się żyje, a co! >D I nie, nie w lumpie - widuję sari, ale nie czarne.
      Oj nie, tak to tylko na jakąś tematyczną sesję. Unikam zestawiania takich rzeczy ze sobą w sposób oczywisty. Etniczne rzeczy muszą być dla mnie zestawiane od czapy, inaczej wychodzi dość smutne przebranie.

      Usuń
  3. The pants look amazing and very comfy to wear. Its quite interesting learning the history of the fashion when I was in Cappidoica I some of the local ladies wearing simular.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, because Cappadocia, being a part of Turkey, was also a part of the Ottoman Empire :) Cappadocian traditional clothes look similar to Cretan (another ex-part of OE), but like I said - the modern versions have much narrower pants.

      Usuń
  4. Ooh, very nice! I, too, have much respect for those who sew chiffon.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooh I love the gold and black and I love anything to do with ferns. I sewed a chiffon skirt awhile ago and it was the worst thing ever.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yesss, ferns are so ancient I can't help but love them <3
      It is said chiffon should be cut only in rectangles, but, still - try to cut a straight line first...

      Usuń