20 grudnia 2015

Ancient shadows

My hair were yelling for haircut since October, but only wintertime made it possible to get rid of unnecessary tentacles, because teachers started to fall ill and I found time for this at last. Technically speaking, my current hairstyle is nothing new here - but it's in fact my dream hairstyle since many years and it's going to stay with me for a long time.
Basis is, like the last time, pixie cut - it's comfortable, looks good and looks good when it's growing back as well. And thin braids - I had them for a short time and I really wanted them back. This time they are just like they were meant to be - three behind each of my ears and reaching where my long hair once reached. Which means they're not from my own hair, but oh. Maybe someday they will be >D

Moje włosy od października wołały o ścięcie, lecz dopiero zima sprawiła, że dostałam trochę czasu, by wreszcie móc zrobić porządek z mackami, bo wykładowcy zaczęli chorować. Technicznie to, co obecnie mam na głowie, nie jest niczym nowym - w praktyce to moja fryzura marzeń od bardzo wielu lat i w tej formie zostanie ze mną na długo.
Bazą jest, jak poprzednio, pixie cut, który nie dość, że jest megawygodny, to jeszcze wygląda na mnie dobrze nawet wtedy, gdy odrasta. A odrasta długo, co też jest dla mnie ważne. Do tego długie warkoczyki - były ze mną przez krótki czas i bardzo chciałam do nich powrócić. Tym razem są takie, jakie miały być od początku - trzy za każdym uchem i sięgające dotąd, dokąd miałam włosy przed pierwszym ścięciem. Co znaczy, że nie są moje własne, no ale trudno. Kiedyś może będą >D




Inspiration for the braids has two sources, both come from my childhood and both are still among my interests. Hairdo of Byzantine empress Theodora (back then 'Byzantium' meant nothing to me, oh what times!), and hairdo of archaic Greek kore sculpture.

Inspiracja na warkoczyki ma dwa źródła, na oba natrafiłam w dzieciństwie i oba nadal należą do moich zainteresowań. Fryzura bizantyjskiej cesarzowej Teodory (wtedy jeszcze słowo "Bizancjum" nic mi nie mówiło, co za czasy), oraz fryzura tzw. kory z archaicznej Grecji. 


Both of these ladies have things behind their ears with the rest of hair held short - Theodora's long bits are strands of pearls, which may be interpreted as simply pictured braids; while kore has three long strands of wavy hair on each side. I remember I found both of them them unbelievably beautiful when I've seen them for the first time and I wanted to look like this when I grow older - as you can see, it was a permanent impact, because after at least 14 years since that time I'm still faithful to my old beauty ideals.

Oba przedstawienia łączą wypuszczone za uszami elementy przy krótko upiętej reszcie włosów - w przypadku Teodory długimi elementami są sznury pereł, które można skojarzyć z prosto przedstawionymi warkoczykami; kora zaś ma falowane pukle włosów, ale ma ich tyle, ile trzeba, czyli trzy po każdej stronie. Pamiętam, że oba wizerunki wydały mi się czymś niewiarygodnie pięknym, gdy je ujrzałam i chciałam się tak nosić, kiedy będę już starsza - jak widać, było to trwałe wrażenie, skoro po co najmniej 14 latach od tamtego czasu nadal jestem wierna moim dawnym ideałom piękna.


And the rest of my looks? Loosely created around ridiculous amounts of gold; I had in mind something between a dragon and an Achaemenid period Persian >D (not to mention being a reptilian queen, but this should be obvious by now). Achaemenid dynasty period is, to put it simply, times of '300' the movie >D Maybe those of you, who watched that movie, remember about the Immortals - elite force of soldiers, but in reality they were also an elite fashion force, because all reliefs show them dressed in elaborate colourful garments, with golden hoop earrings, bracelets and fingernails painted gold >D I like ancient Persia, nothing will beat Egyptians in my heart, but among my ancient faves Persians have a good second or third place (because I don't know what place should I give to Sumerians).

A reszta tej stylizacji? Luźno stworzona wokół nierozsądnych ilości złota; miałam w głowie coś między smokiem a Persem okresu achemenidzkiego >D (że już nie wspomnę o byciu reptiliańską królową, co powinno być już oczywiste). Dynastia Achemenidów to, najprościej mówiąc, czasy "300" >D Być może ktoś, kto oglądał ten film, pamięta o formacji Nieśmiertelnych - elitarnej jednostce wojskowej, ale w rzeczywistości byli przy tym elitarną jednostką modową, gdyż wszystkie reliefy pokazują ich w fikuśnych kolorowych szatach, ze złotymi kolczykami-kołami, bransoletami i paznokciami pomalowanymi na złoto >D Lubię staroperską cywilizację, Egipcjan nikt nie przebije w moim serduszku, ale wśród moich antycznych faworytów Persowie mają solidne drugie albo trzecie miejsce (bo nie wiem, które miejsce mam przyznać Sumerom).

Black-gold dress - Mango
Black-gold shrug - thrift store
Gold leaves hairband - borrowed from roommate
Feathers hairclip - from Taobao hat

8 komentarzy:

  1. *heavy breathing*
    Jakież zacne foty♥ Fryzura jest genialna. Makijaż idealny. Stylówa bajeczna.

    Tylko moje komentarze są do dupy i szpecą tego bloga.

    Zatrzymaj się na chwilę z tymi epickimi stylówami, bo ja już powoli nie wiem która wybrać do fanarta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poza twoimi komentarzami nie ma żadnych :'D
      A bierz co chcesz, łącz, cokolwiek XD

      Usuń
  2. Bo to kiepski okres na publikowanie, świateczno-komercyjna gorączka D: Ewentualnie większość osób utknęła w korkach wracając już do domów.

    Zrobię ci takie super mega epickie kombo all in one>D Albo po prostu zrobię kilka.

    OdpowiedzUsuń
  3. You look like a goddess! Love the long plaits!

    OdpowiedzUsuń
  4. What a great idea of a haircut! I think it looks fantastic and you look beautiful as always. I have always admired your way to dress.

    OdpowiedzUsuń
  5. It´s so cool you combined a hairstyle out of your study field XD that´s genius! Love the golden look!

    OdpowiedzUsuń
  6. TYLE GOLDA ;__;
    Twoje twarzowe jest bajeczne ♥ ♥ ♥
    Pomysł z warkoczykami jest naprawdę zacny i chociaż jestem pierwszą osobą, która na widok krótkich włosów od razu zaczyna marudzić, to jednak ta wersja pixie przemawia do mnie jak najbardziej. Na dodatek złota opaska (wyglądająca niczym wieniec laurowy) prezentuje się wyśmienicie na czarnych włosach. Gdzie ją kupiłaś, dlaczego przy tej notce nie ma rozpiski co/skąd wzięte? ;_; I to jeszcze nie koniec, bo dodałaś pióra, coś pięknego, coś o czym sama marzę od dłuższego czasu, ale przy moich brązowych włosach wyglądałyby zbyt pretensjonalnie. Borze sosnowy, ale zazdro ;_;
    Sukienka/tunika sprawia, że zdecydowanie wyglądasz jak smoczyca okryta złotymi łuskami. Smutno mi tylko, że nie ma zdjęć dołu :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opaskę wzięłam od współlokatorki... :'D A ona sama nie wie, w jakim sklepie kupiła, poza tym, że kosztowała 3 dychy XD Zdjęć dołu nie ma, bo to nie są zdjęcia stylizacji, a poza tym dół jest szpetny; niestety, ta sukienka nie jest cała w takie złote ciapki.
      Masz brązowe włosy? Czy ja o czymś nie wiem? XD

      Usuń