13 lipca 2014

Aglon, tetagram, vaicheon, stimvlamanthon

Lodz is undergoing giant metamorphoses lately. They are so giant and in so vital parts of it, that the whole long-term process is called 'Open-City Surgery'. Right now I find those lots of renovation hindrances to be very irritating, but, unfortunately, I won't get to be a witness of end of these positive changes. Soon I'll be moving to another city. But how happy is the cause! I'm coming back to student's life, this time on a studies of - hopefully - my dreams. I'm leaving the Boat for catching the wind into sails of the Ship of my life; I feel like I can achieve everything and for the first time in a long, long time I feel really delighted. Although no less scared of all these things which will come into my life in two months.
For you it only means the gothic style of dressing will return to its position as my everyday clothing style and I will show the outfits much more often than now. Or not - it all depends whether I will find someone to assist me with photos, and it won't be easy due to my total lack of social skills... Not to mention internet access or computer access. But I'm unable to think about so trivial things right now, I'm too drunk with joy.

Łódź przechodzi ostatnimi czasy ogromne metamorfozy. Tak ogromne i w tak kluczowych jej punktach, że cały ten rozplanowany na wiele miesięcy proces nosi nazwę "Operacji na Otwartym Mieście". Póki co denerwują mnie utrudnienia związane z remontami prowadzonymi w wielu miejscach jednocześnie, ale niestety nie będzie mi dane być świadkiem końca pozytywnych zmian. Wkrótce się wyprowadzam do innego miasta. Lecz z jak radosnego powodu! Powracam mianowicie do studenckiego życia, tym razem na kierunku - mam nadzieję - marzeń. Zostawiam Łódkę na rzecz nabrania wiatru w żagle Okrętu mojego życia; czuję, że mogę dokonywać wszystkiego i po raz pierwszy od długiego, długiego czasu jestem naprawdę szczęśliwa. Choć i nie mniej przerażona tym wszystkim, co za dwa miesiące stanie się moim udziałem.
Dla was to znaczy tyle, że moje gotyckie ciuszki znów wrócą do łask codzienności i stylizacje będą się pojawiały tutaj zdecydowanie częściej, niż do tej pory. Albo i nie - wszystko zależy od tego, czy znajdę osobę do fotograficznych eskapad, a z moimi zerowymi zdolnościami towarzyskimi czarno to widzę. Wątpię jeszcze w możliwość dostępu do internetu, czy wręcz samego komputera... Ale póki co nie myślę o tak przyziemnych rzeczach, jestem zbyt upojona radością. Choć może ktoś sprowadzi mnie na ziemię - mam może wśród czytelniczek Wrocławianki, które pomogą mi poznawać miasto? O wspólny wynajem mieszkania nawet nie pytam, jestem lokatorem równie nieuciążliwym, co bezużytecznym.





Ripped shrug - thrift store, altered by me
Lace shrug - thrift store
Ripped dress - thrift store, altered by me (KappAhl)
Buckled shoes - H&M
Upcycled headdress - handmade
Studded collar necklace - H&M
Key necklace - Lokaah
Spiked necklace - presend from friends
Buckle bracelet - Glitter
Bones and studded bracelets - Lokaah
Fingerless gloves - thrift store
Wide vinyl belt - it's so old I don't even know
Vertical stripes tights - H&M


As long as I still have opportunities to show you the sights of my beloved city, I will present a place, where major revamping has been finished just a couple of days ago and the effect is very pleasing to the eye. It's a called a 'woonerf' in Dutch - or 'living yard', if you prefer - created instead of wild parking areas on both sides of this narrow street. It suddenly got wider somehow >D

Póki jeszcze mam możliwość pokazywania mojego ukochanego miasta, zaprezentuję miejsce, którego generalny remont budził bardzo wiele emocji i który zakończył się zaledwie kilka dni temu, a efekt jest bardzo radujący oko. Miejski podwórzec - czy też z europejska "woonerf" - na 6 Sierpnia, zamiast dzikich parkingów po obu stronach tej wąskiej uliczki. Która jakby się poszerzyła po zmianach >D

24 komentarze:

  1. I am very happy to hear you are taking control of your life. Studying can be annoying, but frequently is the only way to open the doors to major changes in our existence. Also very happy to hear we´ll be seeing more of you in here :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Believe me, after two years of manual labour for minimum wage there was nothing I wanted more than to be a student once again :D I'll do my best to show outfits more often, I can't be a secluded loner all the time, especially when I'm starting a new life!

      Usuń
  2. Meh, wszyscy tylko ten Wrocław i Wrocław, a nikt nie pamięta, że Hitler nadal jest tam honorowym obywatelem:q
    Zostawiasz Roxiee i ominie Cię zaszczyt spotkania ze mną? Jak tak można?>p

    Jednak sama jestem zwolenniczką teorii, że w pierwszej kolejności należy dbać o swoje egoistyczne potrzeby, więc cóż mogę jeszcze dodać - najważniejsze byś Ty była zadowolona i niech Ci się waszmość wiedzie. No i mam nadzieję, że nie będziesz już narzekać na brak wakacji.

    Stroju tym razem nie skomentuję, bo musiałabym pisać to samo co zawsze - że jest świetnie, ciekawie i w ogóle, a to się już powoli robi nudne>D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będe szukała z nim elektro >D Czy też raczej gotyckich imprez, tam są organizowane dobre >D Jak chcesz się spotkać, to możemy w to lato >D Nie widzę przeciwwskazań, do końca września siedzę (z drobnymi przerywnikami) w Łodzi.

      Niby nie chcesz pisać, ale i tak nakarmiłaś moje narcystyczne potrzeby, więc dzięki! >D

      Usuń
    2. A z tym to trzeba uważać, gdy ostatnim razem Niemcy urządzili imprezę 60 milionów ludzi zginęło.
      Nie chciałabym zabierać Twojego cennego czasu, jesteś w końcu zapracowanym człowiekiem, jak wcześniej wspominałaś, ale jeśli znajdzie się jakaś chwila to czemu nie? Mam nadzieję, że koncert organowy we wrześniu nadal aktualny.

      Zawsze do usług>D

      Usuń
    3. Miałam już do czynienia z Rosjanami, oni urządzali grubsze imprezy niż Niemcy >D
      To żadna wymówka, jestem zapracowanym człowiekiem od dwóch lat, a mimo to znajduję co jakis czas okazję do meeta >D A na koncert organowy zapraszam, wybiorę się na ten ostatni ;_;

      Usuń
    4. Ja miałam styczność tylko ze Szwedami - niewiele im zostało z dawnych Wikingów, również w kwestii imprez:q
      Chyba muszę pożyczyć od Ciebie przepis na takie podejście do życia. Jeśli więc będziesz miała chwilę to daj znać.

      Usuń
    5. Oj, Szwedzi rzeczywiście nie przypominają Wikingów. Też z nimi imprezowałam i jakimś cudem radzili sobie gorzej ode mnie O.o.

      Usuń
  3. Widząc zdjęcie na spooky moje serce szybciej zabiło. Widząc tutaj detale, plus biżu i dodatki, niemal się rozpłynęłam. To niesamowite jak wszystko ze sobą łączysz, prawdziwa magia.
    Poza tym gratulacje, oby Twoje marzenia faktycznie się spełniły :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Szczurciu <3 Strasznie mi zależało na podjęciu studiów ponownie, oby jakość kierunku mnie nie rozczarowała :'D

      Usuń
  4. Congratulations on starting studying again! I can't say that I won't enjoy seeing more of your style too. What's your chosen subject? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks! I'll be taking interdisciplinary studies, with emphasis on ancient Mediterranean languages :)

      Usuń
  5. Raaa, bede tesknic ;__; ale takze odwiedzac! Nie uciekniesz tak latwo : D Choc w sumie za rok, po ukonczeniu licencjatu wybywam z Polski na dobre, to dopiero bedzie zmiana... Troszke sie boje, ale jeszcze bardziej ekscytuje.
    Co do stylizacji - zazwyczaj nie lubie pasow, ale tutaj rajstopy niesamowicie mi sie wpasowuja (If you catch my meaning xD). I jak zwykle wspanialy dobor bizuterii, ty to masz do tego zmysl.
    Ciesze sie bardzo z przebudowania 6 Sierpnia, rzeczywiscie wyglada na duzo przestronniejsza i az chce sie tam przebywac.
    (Wybacz za brak polskich znakow, chlopak nie ma polskiej klawiatury na komputerze)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, wyjazd do innego kraju mnie przeraża jeszcze bardziej. Wyjeżdżam trochę ponad 200 km od Łodzi, a i tak mam wrażenie, że tam zginę i umrę. Dlatego będę tutaj wracać XD Zobaczyć, co nowego się tutaj zadziało pod moją nieobecność... Tak, z tą 6 Sierpnia mieli naprawdę fajny pomysł, chciałabym, żeby więcej tych bocznych i niekluczowych dla komunikacji uliczek po obu stronach Pietryny zaczęło tak wyglądać. Mielibyśmy wtedy coś na kształt starówki XD

      Usuń
  6. I love that torn shrug and lace shrug! I am glad you are following your dreams! Best of luck!

    OdpowiedzUsuń
  7. Congrats my dear, those are great news!!! I wish you all the luck in the world to your new life!! Can i ask you want major will you follow and where? Or to wait to make a future post?? :D Lovely outfit btw and your hair accessory! Beautiful my dear!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'll definitely make a post about it, because in Poland we don't have anything like major and minor subjects, and my chosen studies are even different from the regular Polish ones :D Let's just say I'm going to learn mostly ancient Mediterranean languages. In a city called Wroclaw, old and beautiful city with lots of German gothic buildings.
      Thank you, my dear!

      Usuń
    2. I cannot wait to see through here your beautiful journey ^-^ Good luck with everything so very glad you make your dreams come true!!

      Usuń
  8. I love your altered clothes and accessories!! You have an excellent taste and style. Congratulations to your studies. I hope you will be able to show your true self at your new place

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I hope for it, too. But I will have to tone my outfits down at the beginning :D

      Usuń
  9. Szkoda, że nie Kraków. Szkoda, że nie (ch)UJ(ot).A akurat myślałam, żeby wpaść do was do Łodzi na jakiś mit. Moje serce cierpi tak bardzo, że aż zostało zainspirowane do napisania kolejnej black metalowej ballady </3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Wro będę miała bliżej do Kraka, także tego >D A wpadaj, latem na pewno się jeszcze odbędzie jakiś meet pożegnalny >D

      Usuń
  10. Oo jak fajnie,że ktoś tak ciekawy też mieszka w Łodzi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Łodzi jest sporo ciekawych ludzi, a ja za miesiąc będę podnosiła ilość takowych we Wrocławiu >D

      Usuń