6 czerwca 2012

University gothic

This one is my everyday look, I go dressed like this to university and everything is okay - my own gothyness level and mental health of professors, too. I must admit I have a soft place for corp-goth look - that refined modern elegance, yet with some sort of sinister twist. Since I don't work in a corporation yet (nor I plan to), that twist may be - oh, but just a little bit~ bigger. Maybe my future job will convince me that wearing elbow-length fingerless gloves, lots of rings and buttoned ankle booties at the workplace is perfectly fine, but at the moment I find it completely unacceptable. Unless I'll be doing my dream job... 

Strój poniżej to mój wygląd codzienny; chodzę tak ubrana na uczelnię i wszystko jest w porządku - zarówno mój stopień gotyckości, jak i zdrowie psychiczne profesorów. Muszę przyznać, że podoba mi się styl corp-goth - ta wyrafinowana współczesna elegancja, jednak z jakimś mrocznym detalem. Ponieważ nie pracuję jeszcze w korporacji (ani nie planuję), ten detal może być - och, lecz tylko troszeczkę~ większy. Być może moja przyszła praca przekona mnie, że noszenie rękawiczek do łokcia bez palców, wielu pierścionków i botków na guziki w miejscu pracy jest całkowicie w porządku, ale na chwilę obecną wydaje mi się to zupełnie niedopuszczalne. O ile nie będę się spełniać w mojej wymarzonej pracy...




Dress with buttons - thrift store (F&F)
Long gloves - handmade
Lace scarf - thrift store
Tights - two pairs
Buttoned booties - Deichmann
Key pendant - present from a friend
Black ring - Lokaah
Band rings - Diva
Pleather jacket with leopard lining - Zara
Bag - Allegro

I'm in a big need of some black hat - top hat or a hat with wide stiff brim. It would go very well with this outfit, but the only one I saw in a store and had reasonable price, was too big, even the smallest size was too big...

Bardzo potrzebuję jakiegoś czarnego kapelusza - cylindra albo kapelusza z szerokiem sztywnym rondem. Świetnie pasowałby do tej stylizacji, ale jedyny, jaki widziałam w sklepie i który miał rozsądną cenę, był za duży, nawet najmniejszy rozmiar był za duży...

10 komentarzy:

  1. So nice to layer black lace tights over red stockings, it looks so lovely.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, doesn't it? I own a few pairs of black lace tights and I just love to put them over tights in some vibrant colour. They are not so nice on bare legs.

      Usuń
  2. This is an elegant look. I love it. The tights are great and the necklace too.

    OdpowiedzUsuń
  3. Omg, you are just so pretty I must say! :D And such an elegant outfit!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście delikatnie ;u; niby lubię, jak dodajesz milijony detalików, ale muszę powiedzieć, że taka sukienka bez udziwnień świetnie podkreśla twoją figurę 8D ...jakmaszzamiarmizaprzeczyćtolepiejnieodpisujnakomentarz:x
    Nieodłączny kluczyk~ xD i mogłaś sobie dofotoszopować cylinder D8 xDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja tez lubię detaliki XD Nie umiem ich rysować, to przynajmniej spełniam się w tym ciuchowo XD
      ...no właśnie nie lubię podkreślania figury, za duże biodra, urk :x
      Kluczyk jest bardzo przydatny na uczelni, jako, że nie mam nawyku noszenia ze sobą komórki, a tylko do sprawdzania godziny mi się ona przydaje XD
      Kiedyś sobie dofotoszopowałam kapeluch. Fajnie wyglądało 8D

      Usuń
  5. Wow, that outfit is very nice. It's elegant yet slightly punky. I like the layered tights. Snazzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. That's nice that you see that a little bit punkish approach. I like punky nonchalance of 80s gothic fashion and I always try to pour some of it into my outfits.
      And layered tights is something I highly recommend, it always impresses people!

      Usuń